Afgelopen week zijn de speelverboden voor leden van Snooker en Driebanden met een vervallen factuur aangezet. Aankomende woensdag zullen speelverboden voor Pool-facturen worden aangezet.
Betaalt u per omgaande uw factuur dan voorkomt u een speelverbod of lost u een reeds aangezet speelverbod op. Is het speelverbod er eenmaal opgezet dan kunt u dit op de volgende manieren er af krijgen:
Hoe kunt u een speelverbod in Cuescore oplossen?
Indien u een speelverbod in Cuescore hebt en u weet zeker dat u een actief lidmaatschap Pool / Snooker heeft:
- Log in bij www.mijnknbb.nl (uw bondsnummer en uw e-mailadres zijn uw inloggegevens, logt u voor het eerst in dan moet u direct uw initiële wachtwoord veranderen).
- Ga naar ‘mijn gegevens’ en klik op de iDeal-link bij het totaalbedrag van de openstaande factuur, rond de betaling in zijn geheel af.
Uw speelverbod wordt na een succesvolle betaling direct opgegeven.
Hoe kunt u een speelverbod in Biljartpoint oplossen?
Als u een speelverbod in Biljartpoint hebt, dan dient u de factuur te betalen via de iDeal-link in mijnknbb. Zie hierboven de instructies.
- Uw speelverbod wordt na een succesvolle betaling direct opgegeven.
- Het kan zijn dat u nog lid bent bij een vereniging, als die vereniging uw contributie nog niet voldaan heeft, dan krijgt u ook een speelverbod voor ‘Driebanden divisie-wedstrijden of Grand Prix’.
- U kunt controleren of u een eigen factuur heeft open staan via mijnknbb.nl. Is deze factuur betaald, neem dan contact op met de penningmeester van uw vereniging.
- Als de factuur betaald is, dan verdwijnt het speelverbod weer.
Het duurt ongeveer 1,5 tot 2 uur voordat aanpassingen zichtbaar worden in Biljartpoint.
Staat uw naam in het rood in Biljartpoint dan is er iets mis met uw lidmaatschap. Mail dit dan naar la@knbb.nl met alle relevante gegevens.
Hoe kunt u de factuur opvragen?
- Log in bij www.mijnknbb.nl zoals beschreven bij speelverbod.
- Check uw spambox. Mogelijk zit de factuur gewoon daar. Indien uw e-mailadres een Hotmail / Live / Gmail account is dan komen e-mails soms terecht in uw spambox, vooral bij Hotmail/Live. Uw beveiliging kan ook zo hoog zijn dat de mail helemaal tegengehouden wordt. U kunt la@knbb.nl als ‘vertrouwd e-mailadres’ opnemen, dan komt de mail hoogstwaarschijnlijk niet meer in de ‘ongewenst e-mail’ terecht. Een voorbeeld van hoe het vertrouwd maken van uw mail kan leest u hier.
Cuescore problemen: Niet in het team te kiezen als speler
Als uw Cuescore Profiel nog niet (correct) gekoppeld is aan uw bondsnummer of als u een geblokkeerd Cuescore Profiel heeft dan kan uw teamcaptain geen punten invoeren voor uw wedstrijden.
- Heeft u een geblokkeerd Cuescore profiel, dan dient u direct contact op te nemen met de ledenadministratie, liefst per mail naar la@knbb.nl met alle relevante gegevens in de mail zodat onze Ledenadministratie dit zonder verder telefonisch contact kan oplossen. Telefonisch zijn we bereikbaar op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag ochtend van 10:00 tot 12:30 uur.
- Heeft u een dubbel Cuescore profiel: mail dan uw bondsnummer en de namen van de twee Cuescore profielen naar la@knbb.nl. Wij zorgen dat Cuescore de profielen samenvoegt.
- Is uw Cuescore profiel nog niet gekoppeld aan uw bondsnummer: Log in op uw Cuescore profiel nádat u gekeken heeft of uw lidmaatschap in www.mijnknbb.nl goed staat.
- Als uw e-mailadres van mijnknbb en Cuescore account gelijk is wordt na de 1e keer inloggen het bondsnummer gekoppeld aan het Cuescore profiel.
Tekst: KNBB
Foto: Rechtenvrij via Unsplash